Každopádně by měly nadpisy korespondovat s obsahem, který následuje. Není dobré mít bombastický nadpis, který upoutá pozornost, ale obsah bude úplně o něčem jiném. To určitě nevyvolá u čtenáře zájem o náš produkt a naštvaně opustí naše stránky.
Na druhou stranu je dobré mít v nadpisech klíčová slova pro danou stránku, která nám zajistí dobrá umístění ve vyhledávačích. Vše je ale nutné řešit a psát lidsky a s citem.
Nadpis H1
Nadpisy mají 6 stupňů (h1 - h6). Kde jsou vzestupně. Tedy nadpis h1 má největší význam a nadpis kategorie h6 nejnižší. Nadpis první úrovně by měl být na každé stránce použit pouze jednou a měl by její obsah sdružovat. Například já pro tuto stánku použil nadpis úrovně h1 pro nadpis "Nadpisy".
Nadpis H2 a další
Nadpis druhé úrovně <h2> lze využít například když budu psát o jednotlivých nadpisech... Na stránce jich může být více. Blíže specifikují o čem se následující text pojednává (v našem případě bylo užito nadpisů druhé úrovně pro označení podkapitol "Nadpis H1" a "Nadpis H2 a další" ). Nadpisy druhé úrovně se doporučují použít maximálně dvakrát, ojediněle třikrát.
Nadpis H4 až H6 by se neměli užívat takřka vůbec, nebo jej výrazně omezit. Také není vhodné úrovně přeskakovat (například z H1 na H3). Pro ukázku jednotlivých nadpisů poruším pravidlo o jednom hlavním nadpisu na stránku.
Nadpis první úrovně - hlavní nadpis
Nadpis druhé úrovně
Nadpis tření úrovně
Nadpis čtvrté úrovně
Nadpis páté úrovně
Nadpis šesté úrovně
Jak sami vidíte, nadpisy čtvrté až šesté úrovně nemá téměř smysl používat, pokud si je samy nepředefinujeme v CSS dokumentu. Defaultně jsou nastaveny tak jak jsem je zobrazil. Od úrovně 3 jsou velikostně na úrovni obyčejného textu a menší, takže svůj smysl zdůraznit změnu tématu tímto ztrácí.
Zdroje
- Copywriting (cpress)