AIDA

Napsal(a) Napsáno středa, 19 červen 2013 Zveřejněno v Pojmy Přečteno 1887 krát
Ohodnotit tuto položku
(0 hlasů)

Jedná se o zkratku slov z oblasti marketingu, která nám pomáhá si vybavit čtyři základní fáze úspěšného reklamního sdělení. Schopnost vhodně a přesně prezentovat reklamní sdělení je důležitá z hlediska následného úspěchu reklamní kampaně.



V oblasti marketingu máme dvě teorie právě AIDA a druhá ADAM, které pomáhají při plnění cíle reklamního sdělení. Pojďme se podívat blíže na prvně jmenovanou.

AIDA je tedy zkratkou pro slova:

  • attention - upoutání pozornosti
  • interest - vyvolání zájmu
  • desire - decision - vyvolání touhy - rozhodnutí
  • action - akce

Z těchto pojmů je jasně vidět linka, která má zaujmout zákazníka a donutit ho ke koupi.

Attention

Nebo-li upoutání pozornosti, první předpoklad úspěchu. Reklamní materiál musí zaujmout nadpisy a kvalitním, srozumitelným textem.

Interest

Pokud čtenáře zaujmeme, musí u propagačního materiálu zůstat a začít si ho více prohlížet a číst.

Desire - decision

Po přečtení se musí u čtenáře vyvolat touha, nebo-li desire. Je důležité se v reklamním sdělení zaměřit na emoce, které tuto touhu vyvolávají. Typicky "..tento produkt mají bohatí a nyní ho můžete mít i vy..".

Action

Akce - zakoupení produktu, služby, vyplnění formuláře apod.

Zdroje

 



Naposledy změněno čtvrtek, 20 červen 2013 10:13

Zaujal Vás tento článek? Sdílejte ho a šiřte dál...



Warning: Creating default object from empty value in /pub/jiranwa/webzpravodaj.cz/web/www/plugins/system/t3/includes/joomla25/modulehelper.php on line 177