V oblasti marketingu máme dvě teorie právě AIDA a druhá ADAM, které pomáhají při plnění cíle reklamního sdělení. Pojďme se podívat blíže na prvně jmenovanou.
AIDA je tedy zkratkou pro slova:
- attention - upoutání pozornosti
- interest - vyvolání zájmu
- desire - decision - vyvolání touhy - rozhodnutí
- action - akce
Z těchto pojmů je jasně vidět linka, která má zaujmout zákazníka a donutit ho ke koupi.
Attention
Nebo-li upoutání pozornosti, první předpoklad úspěchu. Reklamní materiál musí zaujmout nadpisy a kvalitním, srozumitelným textem.
Interest
Pokud čtenáře zaujmeme, musí u propagačního materiálu zůstat a začít si ho více prohlížet a číst.
Desire - decision
Po přečtení se musí u čtenáře vyvolat touha, nebo-li desire. Je důležité se v reklamním sdělení zaměřit na emoce, které tuto touhu vyvolávají. Typicky "..tento produkt mají bohatí a nyní ho můžete mít i vy..".
Action
Akce - zakoupení produktu, služby, vyplnění formuláře apod.
Zdroje
- Copywriting (cpress)