Jak optimalizovat obrázky pro web

Napsal(a) Napsáno středa, 19 červen 2013 Zveřejněno v Rady a návody Přečteno 1235 krát
Ohodnotit tuto položku
(0 hlasů)

Mít zoptimalizované obrázky na svém webu je dalším krokem k úspěšným a profesionálním stránkám, které jsou vidět. Popíšu zde jak optimalizovat obrázky, které jsou součástí webu, jaké volit formáty, velikosti a popisky. Obrázky dávají webové prezentaci další rozměr a stává se tak pro návštěvníka vizuálně přitažlivější.



Dnešní vyhledávače dokáží dokonce vyhledávat i v obrázcích, které jsou umístěné na webových stránkách. Správně pojmenovaný a popsaný obrázek pomocí alt - alternativního textu, který je i dobře umístěn do kontextu může tedy přivést opět o něco více návštěvníků.

Název obrázku

Název obrázku by měl být co nejpřesnější a vystihovat co je na obrázku zobrazeno. Názvy typu DC023256.jpg, P1026545.jpg a podobné jsou nepřípustné a nemají žádný výsledný efekt. Dobré je fotografii pojmenovat i pomocí vhodného klíčového slova, které se nachází v článku této fotky.

Jednotlivá slova názvu obrázku by měla být spojena pomlčkami, jelikož vyhledávač čte pomlčku jako mezeru.

Příklad obrázku k článku

Název obrázku: prakticky-priklad-seo-optimalizace-obrazku.jpg

Příklad obrázku ve fotogalerii

Název obrázku: truhlarstvi-novak-kuchynsky-stul.jpg

Pokud máme více fotografií, je vhodné tyto fotky kategorizovat do menších fotogalerií. Například na kuchyně, postele, dvěře, apod.

Formát obrázku

Optimální formát obrázku pro fotografii je .jpg nebo .jpeg a dostatečně nám poslouží. Tyto formáty sice využívají ztrátovou kompresi, ale ta je pro lidské oko nepostřehnutelná. Existují i jiné formáty (.gif, .png, apod.), ale ty slouží spíše k jiným grafickým účelům.

Velikost obrázku

Velikost obrázku by měla být zvolena podle jeho účelu. Můžeme sice obrázek zmenšit pomocí CSS nebo pomocí atributů height a width v tagu img, ale zbytečně zvětšujeme velikost webu. Nehledě na to, že se jedná o nestandardní použití těchto nástrojů.

Obrázek si upravíme na rozměry, které budou postačující. Například náhledy fotogalerie postačí 150 x 150px. A zobrazený detail může být o velikosti 640 x 480px.

Popisek obrázku

Popisek obrázku (title="") je u obrázků velice diskutabilní prvek a existuje na něj mnoho názorů. Tento atribut nám dává po najetí myši na obrázek doplňující informace v podobě bubliny. Nic víc, nic míň. Můžeme ho tedy využít k informačním účelům, ale z hlediska SEO nemá title u obrázku žádný smysl. Atribut title se proto používá u odkazů jako informace kam se odkazuje.

Příklad optimalizovaného obrázku

název souboru - truhlarstvi-novak-kuchynsky-stul.jpg

alt popisek - alt="kuchyňský stůl z masivu"

title (informační bublina) - title="dubový stůl do kuchyně"

Zdroje



Naposledy změněno čtvrtek, 20 červen 2013 12:05

Zaujal Vás tento článek? Sdílejte ho a šiřte dál...



Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit